آگاهی سرا


آرد مالت

برای حریره سازی و کمک به سریع نمودن فرآیند آن نیاز به آسیا کردن مالت خشک دارید. این مرحله با دو روش انجام میشود.

بلغور مالت: در این روش از هاون سنگی تمیز میتوان استفاده نمود و هر بار مقداری از برشته را درون هاون ریخته و با ضربات دسته چوبی یا فلزی (دسته هاون سنگی نباشد بهتر است) غله مورد نظر را خورد و له کرده و بصورت شکسته ریز در آورد این نوع غله شکسته شده را بلغور مالت مینامند. تنها اشکالی که بلغور مالت دارد آنست که در موقع حریره کردن نیاز به همزدن بسیار و با حوصله دارد و این امر زمان و انرژی زیادی را برای بدست آوردن حریره مطلوب تلف میکند.

آرد مالت:

هر بار مقداری از برشته را درون آسیای برقی ریخته و آنرا چند ثانیه روشن کرده و سپس آرد زبر بدست آمده را از الک آردی عبور داده (الک کردن آرد) و برشته های کاملا آرد نشده را مجددا به درون آسیا ریخته و مقدار دیگری برشته را نیز اضافه کرده و آنقدر این پروسه را تکرار کنید تا آرد کامل بدست آید. فراموش نکنید هیچ قسمت از آرد زبر را دور نریزید زیرا تمام برشته شامل جوانه و پوسته و مغز برای حریره کردن لازم و مکمل یکدیگر و وجود آنها با هم بسیار مهم است.

** توجه: آرد یا بلغور مالت حاصل بایستی در کیسه پلاستیکی بدون وجود هوای اضافی ، بسته بندی و در جای خنک بدور از نور و حرارت نگهداری شود و روی کیسه باید نوع مالت و تاریخ تولید و وزن آن بصورت نوشته بر روی برچسب قید شود تا در موقع مصرف براحتی تشخیص و مورد استفاده قرار گیرد. توصیه میشود با دقت در بسته های به وزن نیم کیلو بسته بندی شوند که زحمت وزن کردن در موقع مصرف را نداشته باشد. از آنجا که تصفیه و صاف کردن آبجو تهیه شده از آرد مالت مشکل است ، توصیه میشود از بلغور استفاده شود ولی اگر امکانات فیلترینگ را دارید آرد مالت بکار برید.

برچسب‌ها: , ,

0 Responses to “آرد مالت”

ارسال یک نظر

جدید ترین ها

بایگانی ماهانه

مقالات گذشته




XML

Powered by Blogger



© آگاهی سرا

استفاده یا کپی برداری از مقالات و انتشارات این وبلاگ برای عموم آزاد است